Edittiä: Unohtui ihan harmitella, että Tampereella olisi elokuussa kivalta kuulostava geokätköilytapahtuma. Mie kyllä olen Hyvinkäällä elokuun alkupuolella ja varmaan saisin yöpaikkojakin sieltä suunnalta Tampereen tapahtumaan asti, mutta eipä taida olla mahiksia kuitenkaan siihen. Ja eka matka hyvinkäältä kotio (meno on sentää ilmanen) ja sitten vielä Joensuu-Tampere-Joensuu (joka oli ainakin muutama vuosi sitten vähän hermoja vielä matka) olisi turhan iso paukku työttömälle rahantuhlaajalle saman kuun aikana.. :P    Mutta kiva kyllä olisi mennä! Saattasin jopa oppia paremmaksi (lue: En tekis erheitä) kätköilijäksi : http://www.radio957.fi/index.php?option=com_sbsarticle&tmpl=blog&cid=29846&cat=1

***

 

Ohoi, kirjotin tän tekstin jo valmiiksi, mutta kun olin alkamassa lukemaan ennen julkaisua niin ensteksi FF ei antanut avata Esikatselu-ikkunaa ja sitten kun säädin asetukset: Painoin Esikatselun sijaan Palaa tallantematta. GG.

Mutta juu. Eipä sitä kyllä ollutkaan mitään kertomista. Nyt on gätköilyt ollu hyvin jäissä, mun oma geotarvikepurkki kyllä chillailee lipastolla ja vähä väliä sitä täyttelen ja varmistelen että on kynää ja muuta tarviketta. Kiva kolina aina laukussa, jos nappaan tuon mukaan.. Tarvitsisin pienemmän, mutta en oo vielä jaksanu kehitellä mistään.

Kätköilyt on nyt ollu jäissä suurimmaksi osaksi laiskuuden takia. Eilen kyllä teki mieli sekä kirjoittaa että kätköillä (sekä Pepsi Maxia) mutta koska Deletys on kipeänä ja mullakaan ei ole mikään paras olo, niin en sitten lähtenyt yksiksenikään kun tarkotus kuitenkin ois pysyä terveenä kesä. Ehdin sit talvella sairastamaan.. Pliis?  Yks syy toki on sekin, että Deletys muuttaa meiän bestiksen kanssa yhteen niin vähän ehkä seki vieny molempien voimia tehdä mitää muuta, vaikka mä toisaalta oon onnesta mykkyränä kun pääsen yksin asumaan. Tai tän eläinlauman kanssa ei voi puhua yksinasumisesta, mutta ainakin tuo isoin lemmikki adoptoidaan muualle miulta :P  Ei siis erota ainakaan vielä, vaan lähinnä tollanen käytännön ratkaisu. 

Deletyksen varastettu pyörä saatiin kyllä takaisin, mutta tällä hetkellä se on meiän partsilla remppaa odottamassa niin ei sillä pääse ajelemaan. Tahtosin niin tehdä pidemmän pyörälenkin kätköltä toiselle :)~

Mutta ihan toimettomana mä en sentään oo ollu kätköilynkään suhteen. Yhdistin siihen TAAS yhden harrastuksen: Cernit-massailun.

Mä rrrrrakastan tehdä kaikkea turhaa pientä piiperrystä, mutta sitten kun ne on valmiita: Jäävät lojumaan. Ratkaisu olisi tottakai korujen ja nukkekotien ja muiden teko, mutta ei oo mun hommaa ja kaikenlisäksi mä en edes itse käytä oikeastaan kuin sormuksia (jos niitäkään) ja kaulakoruja (jos sattuu joku kiva olemaan) ja myyminen..blaah..kuka niitä muka ostas?

Massailut meinas lopahtaa ihan alkuunsa juurikin tuon ongelman takia, että mä kyllä löysin miljoona eri kivaa mallia mitä tehdä, söpöjä otuksia ja ties mitä, mutta kun ei ole itsellä käyttöä niin hammasta purren ignorasin ja aloin suunnittelemaan erään hääparin korttia&lahjarasiaa sekä mummolle menevää taulua, johon ajattelin muutaman "kohokuvan" muovailla. Kuhan nyt eka Deletys sen taulun maalaa :P

Sitten pamahti päähän: 
Mä en pidä kinderleluista geokätköilyssä -> Mulla on tälläkin hetkellä pari söpöä oli-ihan-pakko-tehdä-hahmoa gernitmassasta -> Voisiko noita laittaa geokätköihin? 

Päätin, että voinhan mä. Itsetehtyjä, parhaassa tapauksessa kissankarvoilla kuormitettuja vähän muotopuolia juttuja, mutta mä ainakin nyt ehkä saattasin ottaa mieluummin tuommoisen kuin jonkun kinderlelun. En vaan tiiä sitten, tykkääkö muut noista mun tekeleistä, mutta ellei kätköilyfoorumille ilmaannu "Kuka P*rkele?!"-triidiä koskien kätköistä löytyviä hörhötyksiä, niin taidan alkaa tosiaan tekemään itse vaihtoesineeni.

Isompiin kätköihin kyllä tulee varmaan hamahelmistäkin jotain sulateltua, todennäköisesti 1UP-sieniä kun ne on mun suosikkeja.. :P

Cernit-massatyöt siis on valmiina kivikovia, ja jos mihin teen reiän niin sen saa roikkumaan vaikka johonkin. Siis jos joku nyt edes kehtaisi kulkea vaikkapa avainnipussa palanut minipitsa.. 

Koska mä olen aloittelija, niin paistoaikojen kanssa voi tulla mokia eli osa töistä ei ehkä olekkaan niiiiin kovia mitä pitäisi, mutta jos ne pysyy kasassa niin...

Mutta tämmöisiä on nää ekat työt, mitä oon nyt väkertäny parin päivän aikana: 

 

Tuo violettihattuinen peikko on eka ihan oma työ, johon en oo ottanu mallia enkä ohjeita enkä apinointia mistään, muut on enemmän tai vähemmän tutoriaaleista napattuja. Kaikista muista varmaan luovun, mutta tuo peikko on vähän siinä ja siinä että raaskinko antaa kiertoon, kun se on kuitenkin Oma.  Sieni on sama kuin edellisessä kuvassa.

Lisää ajattelin nyt tässä kohta alkaa tekemään. Onpahan sitten joitakin valmiina, kuhan taas pääsee kätköilemään.

Juhannuksen alla myöskin hullaannuin keräilemään järjestelmällisesti kaikki tyhjät pullot ja tölkit tien varsilta. Oli jussina hieman kilpailua konkareiden kanssa, ei tämmönen pienikokoinen nuori naiseläjä oikein saanut ylistystä ja kunniaa tuossa puuhassa, mutta mun kilpavietti kyllä teki täysillä töitä :P   Ainut, jota säälin ja annoin huomata "ekana" pullot, oli eräs täkäläinen hieman jälkeenjäänyt kerääjä, vaikka hälläkin oli jo varmaan useamman kympin eestä tyhjiä pulloja ja tölkkejä pyöränsä kärryssä ja pusseissa. Tiukkapiposet täti-ihmiset sai ihan rauhassa manata ja tuijottaa mua pahasti. Häviöllehän mä tottakai jäin, mutta en mä tota sinänsä rahan takia teekkään vaan vähinnä kilpailen.. Tyhmää ja hullua, mutta juu.  
Pantittomat pullot kiikutin roskiin tai ainakin laitoin näkyvälle paikalle siivoojia varten.

Junaradan toisen pään kätköhän meillä on edelleen löytämättä ja ajattelin että seuraavan kerran kun menen, niin keräilen sieltäkin roskia.

Harmittaa vietävästi tämä, kun ei nyt edes nättejä ilmoja ole tullu käytettyä hyödyksi.
 

Mutta juu.  Näillä mennään nyt, parempi ois tässä piakkoin alkaa löytymään intoa muuhunkin kun sisällä majailuun...